Kenia, leven met de dag - Reisverslag uit Iten, Kenya, Kenia van Adriaan Fransen Olfert Molenhuis - WaarBenJij.nu Kenia, leven met de dag - Reisverslag uit Iten, Kenya, Kenia van Adriaan Fransen Olfert Molenhuis - WaarBenJij.nu

Kenia, leven met de dag

Door: Olfert en Adriaan.

Blijf op de hoogte en volg Adriaan Fransen

04 Februari 2013 | Kenia, Iten, Kenya

Goedemiddag dames en heren,

Vandaag weer een verhaaltje om jullie te vermaken. Vandaag gaan we het hebben over het Keniaanse leven. We hebben al een aantal Kenianen meegemaakt en willen jullie graag meer vertellen over de Keniaanse manier van leven.

Alle Kenianen hebben de droom on olympisch kampioen te worden. Ze willen hard trainen en alles opgeven om deze droom waar te maken. Er zijn Kenianen die dag in dag uit 3x trainen. Echter haal slecht 1/10 de top. Deze groep kan geld verdienen met lopen. De andere groep heeft geïnvesteerd in niks.

Daarnaast leven mensen hier met de dag. Er wordt dagelijks gekeken naar welke werkzaamheden verricht kunnen worden in de omgeving. Hier wordt dan gewerkt van vroeg in de ochtend tot avonds laat voor 900 shilling wat neerkomt op 9 euro. Hier kunnen ze dan eten en drinken voor kopen. Om zo de volgende dag dit weer te herhalen....

Daarnaast leeft de lokale bevolking niet zo als de foto's die wij eerder hebben getoond van Koens huis. De huizen bestaan uit golfplaten en zal bij regen niet altijd droog blijven. Daarnaast heeft de lokale bevolking over het algemeen veel grond waar zij gewassen op verbouwen zoals fruit, groentes en planten.

Op zaterdag liepen wij over de lokale markt om verse groentes en fruit te kopen. Het opvallendste was toch wel de slager die geen gekoeld vlees had maar gewoon 3 dooie koeien had hangen in fritrine. Wat een behoorlijk vieze geur gaf. Beide waren wij snel uit de slager, echter had de lokale bevolking hier geen problemen mee.

De trainingen lopen verder erg goed. We aan ons steeds beter aa passen aan de hoogte. Morgen meer over onze laatste trainingen.

Gr.

Ol en ad

• 05 Februari 2013 - 21:58

Henk En Marja:

Hoi adol, ( ad en ol)

Als wij lezen over die koeien in de vitrine, zouden we bijna vegetarier worden.
    Wat hebben wij hier dan een luxe, daar zullen jullie straks ook weer van genieten.
    Vandaar dat kenianen altijd voorop lopen bij hardloop wedstrijden en marathons ze trainen zich het apelazerus. Wat erg voor diegene die dan niet bij de top hoort.
    Jullie succes met jullie trainingen en hou vol.

Groetjes,

Marja en Henk