Laatste weekje Kenia - Reisverslag uit Iten, Kenya, Kenia van Adriaan Fransen Olfert Molenhuis - WaarBenJij.nu Laatste weekje Kenia - Reisverslag uit Iten, Kenya, Kenia van Adriaan Fransen Olfert Molenhuis - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Kenia

Door: Olfert en Adriaan

Blijf op de hoogte en volg Adriaan Fransen

11 Februari 2013 | Kenia, Iten, Kenya

Hallo lieve mensen,

Zoals jullie misschien wel weten zijn we begonnen aan onze laatste week in Kenia. Het harde trainen begint bij beide nu goed merkbaar te worden. De benen worden stijf en er word meer geslapen dan ooit te voren deze stage.

De laatste dagen hebben wij voornamelijk veel duurwerk verricht met daarin enkele tempo blokken op marathon tempo. Zo hadden we op zaterdag een pittige 90min met 4x3km op 18-19km per uur. Deze training verliep voor beide erg goed.

Daarna stond er op zondag een 150min duurloop op het schema. Beide zagen we hier wat tegenop omdat de 2uur en 15min zwaar was gevallen een week ervoor. We hadden Besloten om rustig te starten en hard te finishen. We kregen gezelschap van de gebroeders kibet. Na 1 uur ging iedereen in zijn eigen tempo verder. Olfert voerde het tempo op en het eerste Keniaanse slachtoffer viel dan ook na 1.5 uur. Kibet kon niet meer en beslot om naar huis te gaan. Uiteindelijk hebben zowel Olfert als Adriaan een erg goede training afgewerkt van 35km. Wat neerkomt op 14 km per uur.

Verder hebben we eldoret opnieuw bezocht. Eldoret is een van de grote steden in Kenia. Hier hebben we wat dingetjes gekocht en hebben we genoten van de aparte structuur van grote plaatsen in Kenia. Alles is armoedig, slecht afgewerkt en apart ingericht. De foto's hiervan zullen volgen.

Vandaag een rustig dagje met in de ochtend 50min en in de middag 60min easy. De benen zijn moe dus even mee in de kenian shuffle.

X
Ad en ol

Adriaan Fransen

Adriaan Fransen en Olfert molenhuis vertrekken voor 4,5 week naar Iten Kenia om zich hier voor te bereiden op de marathon van Rotterdam. Volg onze verslagen om op de hoogte te blijven van onze bezigheden in Kenia!

Actief sinds 16 Jan. 2013